Meta description kiedyś w SEO było dość istotnym elementem wpływajacyn na pozycję witryny. Od lat jednak podobniej jak meta keywords nie ma wpłynu na pozycje w wyszukwiarce. Jednak czy jego używanie jest bez sensu? Wszystko zaraz wyjaśnie
Czym jest meta description?
Każdy kto zajmuje się budową stron lub ich optymalizacją pod wyszukiwarki wie że w kodzie witryny od zawsze znajduje się coś takiego:
<meta name="description" content="UX, SEO ✅ Infrastruktura ✅ Kampanie display ✅ Strony internetowe ✅ - zajmujemy się wszystkim aspektami obecności firmy w internecie" />
W zamyśle meta description to po prostu miał być krótki 160 znakowy opis danej podstrony serwisu tak aby wyszukwiarki internetowe mogły go pokazać u siebie w taki to oto sposób:

Kiedyś to co wpisaliśmy w meta description miaoł wpływ na pozycje witryny. Oczywiście było to mocno nadużywane i w keywordsach czy description były praktycznie same słowa kluczowe oddzielone przecinskami co nie wyglądało strawnie.
Pewnego dnia zostało ogłoszone że description nie ma wpływu na pozycje witryny i wielu się zasmuciło, większosć olała uzupełnianie description ale czy słusznie?
Czy warto używać meta description obecnie?
Pojawia się zatem pytanie – skoro nie wpływa to na pozycjonowanie czy warto używać meta description? Czy warto też jest pisać coś z sensem jeżeli Google i tak sobie sam wygeneruje description do naszej podstrony na podstawie wpisanej w wysuzkwiarkę fraz?
TAK !!
Przede wszsytkim musimy dbać o wygląd naszej strony w wyszukiwarce:

Przede wszsytkim description to taka systematyzacja tego co na danej stronie się znajduje takie streszczenie. Jeżeli jes ono sensownie napisane i zachęcająco możemy liczyć że CTR czyli stosunek wyswietleń danej podstrony w wyszukwiarce do kliknięć w link wzrośnie. Czyli atrakcyjniejsze, senswoniejsze description to więcej ruchu z wyszukiwarki mimo braku wpływu na pozycję.
Warto też pisać description żeby google też sobie za bardzo opisu podstrony zamiast z description nie generował go na podstawie treści samej podstrony. Czasami zostawienie pustego description powoduje że później podstrona wygląda fatalnie. A jak wiadomo brzydko wyglądająca strona w SERP to niższy CTR czyli mniej klików
Meta opis podsumowanie
Zdecydowanie warto poświęcić parę chwil na skonstruowanie porządnego meta description dla danej podstrony. Nie wpłynie to na pozycje naszej witryny ale zadbamy o jej wizerunek w wyszukwiarce co może się przełożyć na więcej klików.
To taka nasza najprostsza forma reklamy niczym plakat na słupie ogłoszeniowym. Jak jest zrobiony z pomysłem i atrakcyjny to przyciagnie widzów. Jak bez polotu i ze słabą treścia to nikt na niego nie spojrzy. I tak właśnie należy postrzegać meta description
Komentarze (0)