Pozycjonowanie lokalne stron internetowych
Pozycjonowanie lokalne jest bardziej szczegółową formą dotarcia do potencjalnych klientów, będących “blisko nas”. Dla firm działających lokalnie np. na terenie tylko danego miasta lub województwa powinno być wręcz priorytetem w podejmowaniu decyzji o działaniach marketingowych na stronie internetowej firmy.
Spis treści
Firma działająca lokalnie np. salon kosmetyczny jest nastawiona przede wszystkim na klientów zamieszkujących teren tego samego miasta, gdyż to właśnie ten klient pojawi się znacznie szybciej niż klient, który zamieszkuje sąsiednie województwo.
Pozycjonowanie lokalne – cena
Lokalne pozycjonowanie jest znacznie tańsze od pozycjonowania ogólnokrajowego, gdyż nie musi konkurować z firmami z tej samej branży na poziomie całego kraju. Pozwala to na zwiększenie widoczności strony w internecie przy jednoczesnym obniżeniu kosztów tej usługi. Fraza “weterynarz Luboń” jest bardziej precyzyjna i zawężona do konkretnych odbiorców zamieszkujących miasto Luboń niż fraza ogólna “weterynarz”.
Pozycjonowanie lokalne – poinformuj klientów w okolicy o swojej obecności
Zdecydowana większość firm działa przede wszystkim na rynku lokalnym, dlatego też tak ważne jest rozpoczęcie procesu pozycjonowania od powiadomienia potencjalnych klientów tych, którzy są najbliżej naszej lokalizacji.