Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Pozycjonowanie lokalne jest bardziej szczegółową formą dotarcia do potencjalnych klientów, będących “blisko nas”. Dla firm działających lokalnie np. na terenie tylko danego miasta lub województwa powinno być wręcz priorytetem w podejmowaniu decyzji o działaniach marketingowych na stronie internetowej firmy.
Firma działająca lokalnie np. salon kosmetyczny jest nastawiona przede wszystkim na klientów zamieszkujących teren tego samego miasta, gdyż to właśnie ten klient pojawi się znacznie szybciej niż klient, który zamieszkuje sąsiednie województwo.
Pozycjonowanie lokalne – cena
Lokalne pozycjonowanie jest znacznie tańsze od pozycjonowania ogólnokrajowego, gdyż nie musi konkurować z firmami z tej samej branży na poziomie całego kraju. Pozwala to na zwiększenie widoczności strony w internecie przy jednoczesnym obniżeniu kosztów tej usługi. Fraza “weterynarz Luboń” jest bardziej precyzyjna i zawężona do konkretnych odbiorców zamieszkujących miasto Luboń niż fraza ogólna “weterynarz”.
Wiele tutaj zależy od wielkosci miasta, konkurencji na danym lokalnym rynku. Bo czym innym jest Warszawa ze swoim wielkim bieznesem i liczbą ludności małego kraju a czym innym jest seo lokalne dla miejscowości takich jak Komorniki czy Luboń które maja kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców.
Dlatego wycenę każdego seo na lokalny rynek robimy indywidualnie uwzględniając następujące czynniki:
- Wielkość miasta (liczba ludnosci)
- Konkurencja w danej branży
- Jakości strony klienta (czasami samą optymalizacją nie da się wszystkiego zrobić)
Poinformuj klientów w okolicy o swojej obecności
Zdecydowana większość firm działa przede wszystkim na rynku lokalnym, dlatego też tak ważne jest rozpoczęcie procesu pozycjonowania od powiadomienia potencjalnych klientów tych, którzy są najbliżej naszej lokalizacji.
Tutaj idealnymi rozwiązaniami są następujące elementy
- Pozycjonowanie – to jest lokalnie relatywnie tania i skuteczna usługa
- Miejsca Google, Mapki Google – konieczność na lokalnym ryku
- W przypadku branż bardzo konkurencyjnych lokalnie jak róźne nagałe przypadki (pomoc drogowa, mobilna wulkanizacja, ból zęba) czesto są też wymagane Google Ads
Jest to maksymalny mix ruchu z wyszukwiarki często gdy konkurencja nie jest zbyt duża to w zupełności wystarczy dobre pozycjnowanie i optymalizacja map google.