Pozycjonowanie na frazy
Pozycjonowanie to działania zmierzające do osiągnięcia jak najwyższej pozycji na określone wybrane frazy.
Spis treści
W Polsce pojęcia SEO i pozycjonowanie często są stosowane jako dwa różne działania. O ile SEO to ogół działań zmierzających do wygenerowania jak największego ruchu i konwersji na witrynie to pozycjonowanie jest postrzegane jako działanie nakierowane na konkretne frazy.
Główną różnicą w porównaniu do typowego procesu SEO jest sposób rozliczeń – przy typowym pozycjonowaniu na parę, parenaście fraz najczęstszą formą rozliczeń jest rozliczenie za efekt w postaci osiągnięcia odpowiedniego przedziału wyniku w wyszukiwarce na daną frazę.
Jak wygląda proces pozycjonowania
- Dobór odpowiednich fraz
- Optymalizacja strony internetowej, naprawa błędów, optymalizacja pod konkretne słowa kluczowe
- Link Building – pozyskiwanie nowych odnośników prowadzących do strony internetowej
Pozycjonowanie – początki
Podstawowe pytanie na które trzeba odpowiedzieć przed rozpoczęciem pozycjonowania to cel do którego chcemy dążyć:
- Skupiamy się na frazach wizerunkowych które są istotne z punktu widzenia postrzegania marki
- Największy nacisk kładziemy na frazy lokalne związane z biznesem
- Chcemy osiągnąć jak największą sprzedaż naszych towarów lub usług
Oczywiście wszystkie te opcje mogą występować w jednym czasie jednak wtedy warto podejść do tematu bardziej szeroko poprzez usługę SEO.
Po dobraniu fraz przechodzi się do ich wyceny
Sposoby rozliczenia pozycjonowania
Sposobów rozliczenia pozycjonowania jest wiele – zostały opisane w artykule https://blinked.pl/sposoby-rozliczen-pozycjonowania.
Rozliczenie za pozycje
Przy typowej usłudze pozycjonowania na frazy najczęstszą ale też mającą najwięcej wad metodą rozliczeń jest rozliczenie tylko za efekt w postaci zdobycia pozycji. Z punktu widzenia klienta na pierwszy rzut oka wydaje się to świetne rozwiązanie:
- Brak comiesięcznych stałych kosztów
- Płatność tylko jak strona będzie na pozycji
- Dobór