Outsourcing SEO to usługa skierowana do firm, głównie agencji reklamowych, internetowych które chciałby swoim klientom oferować usługę pozycjonowania jednak nie mają do tego niezbędnego zaplecza.
Budowanie własnego działu SEO jest zadaniem dość skomplikowanym jeżeli chce się serwować usługi najwyższej jakości. Oprócz teamu z doświadczeniem o który jest niezwykle trudno potrzebne jest porządne zaplecze w postaci stron wspomagających (chociaż nie jest wymagane), dość sporo narzędzi potrzebnych w codziennej pracy oraz dużo czasu na testy i zbieranie doświadczenia. Wiele firm chciałoby oferować usługę pozycjonowania jednak koszty stworzenia komórki SEO są dość duże i właśnie dla takich firm stworzona jest usługa outsourcingu SEO.
Polega to na tym że ogół działań związanych z pozycjonowaniem stron zlecamy partnerowi a zyskami, kosztami dzielimy się wg. ustalonej umowy.
Potrzebujesz więcej sprzedaży?
Plusy outsourcingu SEO
- Brak wysokich kosztów pozyskania doświadczonego zespołu SEO
- Brak kosztów narzędzi potrzebnych w procesie pozycjonowania
- Brak zmartwień jeżeli chodzi o zmiany w algorytmie – tym by nie miały one wpływu negatywnego na stronę martwi się firma zewnętrzna
- Brak konieczności utrzymywania infrastruktury testowej, serwerów, domen itp
- Brak kosztów ludzkich
Minusy usługi outsourcing seo
- Nie budujemy własnego know-how.

Outsourcing SEO z Blinked
Jako firma wielokrotnie byliśmy podwykonawcą pozycjonowania dla wielu agencji interaktywnych, reklamowych , firm IT zarówno dla pojedynczych projektów jak i kompleksowo dla wszystkich klientów danej firmy. Były to zarówno agencje których portfolio to kilkunastu klientów jak i takie które obsługiwały kilkadziesiąt firm.
Zdarzały się nam przypadki ekstremalne gdy bardzo szybko z różnych powodów należało przejąć pod opiekę około 100 stron. W takich przypadkach cała procedura musiała być zaplanowana w krótkim czasie jednak bardzo dokładnie.
Czy outsourcing SEO jest dobry dla Twojej firmy?
Zbudowanie porządnego zaplecza pozycjonerskiego, zwerbowanie ludzi to duże koszty które trzeba ponieść zaraz po podjęciu decyzji o wejściu na rynek z usługą SEO. Dużo łatwiejszym rozwiązaniem jest zlecenie takiej usługi wyspecjalizowanej firmie która ma już odpowiedni zespół ma już strony satelity z odpowiednim wiekiem, ma już zasoby, wyrobioną metodologię pracy w temacie SEO, jest na bieżąco z wszystkimi nowościami na rynku, narzędziami itp.
Nie budujesz tutaj nic od nowa, obsługuje Cie specjalista i co najważniejsze jest to robione pod Twoją marką. Budujesz swój brand jako speclisty w temacie a całe pozycjonowanie (wykonanie usługi) obbywa się bez wychylania się firmy do której SEO jest outsourcingowane.
Oczywiście jest też inny model outsourcingu który polega na tym że w zsadzie firma która zleca usługi pozycjonowania swoich klientów na zenątrzn nie chce ponosić kosztów obsługi kleitna w tym meacie itp. Wtedy ta proporcja jest inna i to firma która wykonuje usługę i obsługuje klienta odpala procent zleceniodawcy.
Przy outsourcingu usługi pozycjonowania wszystko zleży do tego jak elastycznie obie strony podchodzą do tematu.
Outsourcing SEO jako budowa własnego działu SEO
Zdarzyło sie że outsorucing SEO z założenia był skonstuowany jako czasowe zbudowanie działu by później przerodzić się tylko we wsparcie w temacie.
Wtedy ten nmodel przyjomował jakby dwa tory.
Pierwsza część to była bieżąca obsługa klientów firmy w modelu standardowego outsorcingu. Czyli całość zadania włącznie z kosztami jego wykonania przejmowało na siebie lbinked
Druga część to było budowanie od podstaw nowego dzialu SEO. Czyli rekrutacja specjalisty SEO, zakup narzędzi, szkolenia wewnętrzne zarówno z pozycjonowania jak i z content marketingu. Później oczywiście budowa odpowiedniego zaplecza pozycjonerskiego, systemów do raportowania i crawlowania.
Gdy już dział SEO został zbudowanym wszystko działało jak należy do zadań blinked należło pomaganie w trudnych przypadkach, wsparcie działu SEO, outsourcing link buildingu i konsultacje SEO.
Formy rozliczenia
W przypadku uługi outsourcingu pozycjonowania sposóbów rozliczenia może być parę:
- Procent budżetu klienta np: 25% od tego co klient płaci
- Stała opłata za umówioną pulę klientów
- Stała opłata + premia za efekt jeżeli klient ma coś takiego podpisane.
Wszystko jest do dogadania
Outsourcing SEO podsumowanie
Usługa outsourcingu SEO jest świetnym rozwiązaniem gdy obsługiwany przez nas klient w innych obszarach (web design, kampanie w TV), chciałby być obsługiwany kompleksowo na wszystkich polach w tym także na SEO. Nie da się w krótkim czasie zbudować dobrego działu SEO więc dużo łatwiejszym rozwiązaniem jest po prostu zlecenie zadania pozycjonowania innej wyspecjalizowanej firmie.
Z czasem oczywiście można powoli budować właśny dział SEO współdziałąc przy tym z zewnętrznym specjalistą SEO który pomoże ogarnąc fundamenty. Wtedy z początkowego