Search Engine Optimization – SEO
SEO zwane w naszym kraju pozycjonowanie to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pod tym pojęciem kryje się ogół działań które mają sprawić by strona internetowa była jak najlepiej postrzegana przez silniki najpopularniejszych wyszukiwarek takich jak google, bing czy yandex.
Spis treści
Często SEO / pozycjonowanie jest postrzegane jako nasycenie strony słowami kluczowymi, poprawa meta danych czy nagłówków. Jednak jest to dużo szersze zagadnienie które dotyka też usability strony, szybkości ładowania, usunięcia błędów programistycznych czy logicznych. Idealną stroną dla wyszukiwarki będzie strona która jest przyjazna dla użytkowników, nie odsyła do niedziałających podstron, nie zawiera błędów umożliwiających poprawną nawigację w serwisie.
Pozycjonowanie to praca ciągła która zdecydowanie nie powinna kończyć się na jednym audycie – powinna to być codzienna praca nad stroną, analizowaniem, optymalizowaniem jej treści oraz link buildingiem.
Jak powinien wyglądać proces optymalizacji:
- Zdobycie informacji o biznesie, konkurencji, strukturze sprzedaży
- Analiza konkurencji online
- Sprawdzenie ścieżki zakupowej
- Poprawienie błędów HTML
- Poprawienie błędów logicznych
- Optymalizacja strony pod wyszukiwarki
- Monitoring zmian na stronie
- Monitoring zmian w wyszukiwarce
Optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe
Optymalizacja strony
Często jako SEO rozumie się pozycjonowanie na konkretne frazy i nie jest to do końca poprawne rozumowanie. Pozycjonowanie na frazy to w praktyce wielu agencji SEO wysycanie słowami kluczowymi strony i brak patrzenia na szerszy kontekst optymalizacji całej witryny.
SEO w naszym rozumieniu to takie przygotowanie strony pod względem technicznym i użyteczności aby samoistnie generował się ruch z tzw długiego ogona, aby użytkownicy mieli jak najszybciej najlepiej dostarczane treści i by były one dostępne niezależnie od platformy z której korzystają. SEO to także poza typową optymalizacją strony pod wyszukiwarki także optymalizacja infrastruktury której celem będzie przyspieszenie ładowania strony niezwykle istotne zarówno z punktu widzenia użytkowników ale także robotów wyszukiwarek które codziennie przeszukują strony.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna strony internetowej to proces dość skomplikowany bo i elementów do sprawdzenia jest wiele. Ja na swojej checkliscie takiej podstawowej mam ich około 50 a i tak ciągle uważam że o czymś zapomniałem
W tym etapie to przede wszystkim sprawdza się aspekty typowo programistyczne. W uproszczeniu wciskamy CTRL-U w przeglądarce i sprawdzamy jak wygląda kod źródłowy witryny, czy wszystko jest zrobione optymalnie, czy nie ma błędów. Sprawdzamy popranośc nagłówków, meta danych,jak strona renderuje się w przeglądarce, czy google ma do niej nieskrępowany dostęp. Oczywiście tych elementów istotnych jest wiele bo bardzo ważne jest linkowanie wewnetrzne pomiędzy podstronami, sam sposób konstrukcji informacji na witrynie.
W większych serwisach ta optymalizacja już nie opiera się na przejrzeniu podstawowych kilkudziesięciu elementów które mają wpływ na SEO a zaczyna sie całą analizę od przejrzenia przede wszystkim systemów takich jak Google Analytics, Google Search Console i co chyba najważniejsze logów serwera przy pomocy narzędzi takich jak Kibana czy Webalizer.
Prędkość ładowania witryny
To jest czynnik który ze względu na Core Web Vitals (wskaźniki opracowane przez Google do szacowania jakości strony) stał się dość istotnym elementem w całym procesie. O ile walka o parę kolejnych punktów w teście Google PageSpeed Insights nie powinna stać się celem pozycjonowania to warto temu testowi poświęcić trochę uwagi ze względu na to że przy wdrożeniu uda się poprawić błędy infrastruktury, użyteczności czy też odpowiedniego wyświetlania na wielu urządzeniach
Responsywność, bezpieczeństwo, mobilność w SEO
Kiedyś w starych czasach nikt się tym nie przejmował natomiast wraz z nadajściem roku mobile, upowszechnieniem certyfikatów w tym tych darmowych jak lets encrypt te elementy stały się czymś istotnym w pracy nad pozycjonowaniem strony.
Bo mimo że żyjemy w czasach smartfonów to nadal istnieją strony który mają problem z wyświetlaniem na urządzeniach przenośnych. W pracy nad optymalizacją witryny jest to o tyle ważne że google indeksuje serwis przedstawiając się jako smartfon.
Podobnie jest z certyfikatem SSL – zdarzają się strony które obecnie nie mają tego certyfikatu a jest to istotne ze wzgledu na pozycjonowanie witryny, budowanie do niej zaufania wśród klientów i pewnie w oczach google.
Crawlowanie serwisu
Procesem od którego po stronie pozycjonera zaczyna się cała zabawa to tzw. crawlowanie serwisu. Służą do tego specjalne programy od bardzo drogich jak oncrawl, deepcrawl czy bardziej dostępnych ale świetnych jak p: Screaming Frog. Programy te zachowują się podobnie jak roboty indeksujące wysuzkiwarek i chodzą po linkach na stronie po koleji sprawdzając wszystkie witryny pod kaßem zadanych parametrów, sprawdzania błędów.
Oczywiście taki crawl bez dogłębnej analizy przeprowadzonej przez doświadczonego pozycjonera nic nie przyniesie. Po takiej analizie można przygotować audyt SEO i wytyczne optymalizacyjne dla strony.
W Blinked korzystamy z własnego crawlera dośc podobnego do OnCrawl, DeepCrawl (działającego na klastrze komputerowym). Więcej o naszym crawlerze i panelu tutaj.
Link building – sposob pozyskiwania linków
Kolejnym elementem który jest istotny w procesie pozycjonowania to link building. Niestety nawet najlepiej zoptymalizowana witryna bez żadnych linków prowadzących do niej nie odniesie spektakularnego sukcesu szczególnie jeżeli chodzi o branże uważane za trudne jeżeli chodzi pozycjonowanie – takie w których jest duża konkurencja z dużymi budżetami marketingowymi.
Link building to złożone zjawisko ważne jest to aby zachować pozorną „naturalność linków” (np: nie sam dofollow z anchorem z jedną frazą) oraz prawidłowy rozkład w czasie. Wiele firm naciska aby po rozpoczęciu pozycjonowania jak najszybciej pozyskiwać linki co może w skrajnych efektach dać efekt odwrotny od zamierzonego. Nie raz zdarzały się też przypadki że cały Link Building został zrealizowany w pierwszych miesiącach trwania współpracy w później pojawiały się już tylko spadki linków.
Pozyskiwanie linków
Teraz większośc agencji opiera swoje działania o kupowanie artykułów sponsorowanych. Jest to fajna opcja kiedyś w dawnych czasach podobnie było z SWLami ale jak każde rozwiazanie opieranie sie tlko na artykułach sponsorowanych kupowanych w miejscówkach gdzie 90% agencji w kraju też kupuje linki nie jest na dłuższą metę idealnym rozwiązaniem. Podstawą w Link Buildingu jest zróżnicowanie i nie popadanie w schematy.
Więcej informacji o link buildingu na stronie: link building
Content is king
Kiedyś content nie był super potrzebny. Wystarczyło zrobić podstrony w większej ilosci, zadbać o linkowanie wewnętrzne, przypamować dużą ilością linków, optymalizacaj techniczna i voila.
Czasy się zmieniły, metody pozycjonowania uległy zmianie i zmieniły sie na lepsze.
W tym momencie jakość treści jest jednym z kluczowych czynników w SEO. Oczywiście są wyjatki od tego bo nadal są serwisy które są budowane są o content pochodzący z product feedów jak wszelkie porównywarki, marketplace gdzie content rozmiany jako artykuły nie jest największą siła.
Natomiast w przypadku większości stron bez dobrych artykułów się nie obędzie.
Treści na stronie
Teraz jak w skrócie powinny wyglądać treści na stronie.
Przede wszystkim nie powinno się skupiać tylko na tym żeby fraza opisująca dana podstronę powinna występować tyli i tyle razy, tekst musi mieć 2000 znaków i nie więcej. Nie. Teksty piszemy dla ludzi i przy okazji dla robotów. Powinny one być naturalne, bez sztucznego wsadzania na siłe fraz, bez ograniczeń znakowych. Często by wyczerpać temat wystarczy 600 znaków i rozciąganie go na siłę do 3000 znaków może być bez sensu. Działa to też w drugą stronę jeżeli ktoś nam powie że idealny tekst powinien mieć 2000 znaków a my mamy w artykule opisać tak olbrzymi temat jak np: pozycjonowanie to nie ma opcji żebyśmy zrobili to poprawnie i wyczerpali temat i jeszcze zrobili to ciekawie dla użytkownika
Jak powinien wyglądać content na www
Takie moje podstawy dotyczące treści na stronie:
- Piszemy konkretnie i na temat – nie rozciągamy na siłę by zwiększyć liczbę znaków – tutaj nie liczy się objętość a jakość
- Treści powinny być naturalne pisane dla ludzi, żeby były ciekawe i coś wnosiła do życia czytelnika
- Teksty powinien być sformatowany zgodnie ze sztuką: używamy odpowiednich nagłówków, akapitów itp
- Ważne jest to aby w artykułach pojawiały się też wypunktowania, listy, zdjęcia z poprawnymi podpisami.
- Unikalmy duplikatów!
- Warto prowadzić sekcję blogową aby pozyskiwać ruch z fraz pobocznych dla naszej oferty
- Analiza i od tego trzeba zaczynać żeby nie pisać tekstów które zrobią ruch z dużym bounce rate albo odbiorą nam ruch na jakiś listing przy niższym od niego współczynniku konwersji
Oczywiście jest to tylko jakiś zarys tego co powinien zawierać dobry content. Poświęcimy temu zagadnieniu osobny artykuł
Pozycjonowanie w praktyce
Można wyróżnić wiele typów pozycjonowania ze względu na to jaki efekt ma zostać osiągnięty jednak tylko wszystkie działania wykonane razem dają pełną usługę SEO:
- Pozycjonowanie na frazy – najpopularniejsza w polsce forma pozycjonowania. Dobierana jest lista kilku, kilkunastu fraz na które serwis jest pozycjonowany. Często rozliczenie następuje tylko w modelu efektywnościowym. Nie jest to najlepsza forma pozycjonowania jednak zdecydowanie najpopularniejsza w naszym kraju
- Pozycjonowanie long-tail – pozycjonowanie na długi ogon. Tutaj celem nie jest wypozycjonowanie kilku wyszczególnionym w umowie fraz a taka optymalizacja strony aby ruch był generowany z bardzo szczegółowych 3-5 wyrazowych fraz które sumarycznie dadzą bardzo dużo wejść na stronę.
- SERM – PR w wyszukiwarce internetowej. Głównym celem PR w wyszukiwarce internetowej jest jak najlepsza prezentacja stron, profili w social media, artykułów o firmie na zapytania „brandowe”
- Pozycjonowanie lokalne – pozycjonowanie na frazy związane z danym miastem w którym prowadzona jest działalność, Opiera się głównie na mapach w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie strony krok po kroku
Pozycjonowanie to bardzo złożony proces i dla każdej witryny strategia pozycjonowania powinna być ustalana indywidualnie. Bo u jednego strona jest napisana w FLASHu i trzeba ją po prostu zrobić od nowa a u innego to walka o 1-2 pozycję z gigantami ecommerce na milony fraz.
Audyt SEO
Od tego zaczyna się każdą współpracę. Musimy wiedzieć z czym mamy do czynienia, jakie prace trzeba wykonać, jakie błędy poprawić.
Co zawiera audyt SEO
Każdy audyt skupia się na sprawdzeniu co trzeba poprawić, jak zmienić strategię aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych
W audycie sprawdza się takie aspekty jak:
- Optymalizacja techniczna (to oczywiście bardzo ogólnikowa lista)
- Poprawność meta danych
- Poprawność nagłówków
- Linkowanie wewnętrzne
- Poprawność kodu HTML
- Indeksowalność podstron
- Pradkośc ładowania witryny
- Responsywność witryny
- Sposób konstrukcji informacji na stronie
- Link budiling
- Ile linków prowadzi do strony
- Jakie są o linki ich atrybuty
- Z jakich miejsc pochodzą linki prowadzące do strony
- Do jakich podstron w serwisie prowadzą linki z innych serwisów
- Treści
- Jakie treści istniają na stronie
- Czy treści są napisane w sposób wyczerpuący temat
- Czy potrzeba jest optymalizacja treści, jeżeli tak to jaka
- Rozbudowa treści – sugestia dotycząca przyszłych działań
- Czy na stronie istnieją duplikaty treści
Narzędzia do audytu SEO
Do wykonania audytu potrzebne będa narzędzia (to taka lista marzeń)
- Dostęp do Google Search Console
- Dostęp do Google Analiytics
- Dostęp do logów serwera
- Crawler
- Narzędzia dla devleoperów z Google Chrome (tak tak to wspaniałe narzędzie)
- Narzędzia zewnętzne jak Ahrefs, senuto, semstrom
Oczywiście znowu *. W wielu przypadkach te narzędzia nie będą potrzbne bo widać od razu gdzie jest błąd i jak ma się doświadczenie to od razu to wiadomo i już na starcie bez części narzędzi można postawić tezę. Tak samo przy małych stronach analiza logów serwera przy 10 podstronach raczej nie jest jakimś kluczowym działaniem. Więcej informacji: audyt seo
Optymalizacja witryny
Oczywiście sam audyt odpowiada na pytania co jest dobrze a co wymaga poprawy i zawiera wytyczne do poprawy elementów. Jednak pozycjonowanie to proces ciagły więc na audycie praca przy optymalizacji witryny nie powinna się kończyć.
Przede wszystkim wytyczne trzeba wdrozyć wspólnie z programitami którzy ja stworzyli / odpowiadają za jej rozwój. Część wytycznych będzie stosunkowo łatwa do wdrożenia, część będzie wymagała kompromisów i dla wielu elementów stworzenia alternatywy.
Praca optymalizacyjna przy większych serwisach to proces ciagły. Jest to też spowodowany tym że konkurencja nie śpi też optymalizuje witryny, algorytm google też się zmienia więc cały czas trzeba sie dostosowywać i w idealnej sytuacji być o krok przed wszystkimi
Link building
Na początku współpracy okresla sie jak dotychczas wyglądał proces pozyskiwania linków i określić jaka jest wizja na przyszłość.
Link building jest procesem który dzieje się w całym okresie trwania umowy i musi być prowadzony w dość rozsądny sposób. Przykładanie w pierwszym miesiącu współpracy masy linków może się skończyć katastrofą także warto to odpowiednio rozłożyć w czasie, pochylić się nad możliwościami link baitingu niż tak jak w wilu wypadkach dodawać dużo linków wg. szablonu żeby ilość z umowy się zgadzała
Treści
Na samym poczatku współpracy warto opracować content plan. Okreslić jakie treści będą publikowane, jakie optymalizowane, gdzie mamy content GAP, spojrzeć na konkurencję, być może część contnetu przeredagować.
Realizację planu na treści trzeba monitorować i ewentualnie modyfikować stosownie do zmieniających się warunków. W trakcie jak powstaja tresci oczywiście należy sprawdzic poprawność ich struktury (nagłówki itp).
Pozycjonowanie long tail
Pozycjonowanie long tail zwane też pozycjonowaniem szerokim to rodzaj pozycjonowania w którym celem nadrzędnym jest wybicie witryny na jak największą liczbę fraz z tzw. długiego ogona (3 i więcej wyrazowe frazy) dzięki odpowiedniej optymalizacji strony. Pozycjonowanie szerokie to podstawa jeżeli chodzi o promowanie w wyszukiwarkach sklepów internetowych i bez nie go ciężko myśleć o sukcesie w e-commerce.
Na czym polega pozycjonowanie szerokie
W pozycjonowaniu szerokim skupiamy mocno na optymalizacji witryny tak aby pozyskać ruch z fraz związanych z produktem, kombinacjami nazw produktów. Takie długie frazy jednostkowo dają dość niski ruch (czasami po 2-3 wejścia w miesiącu) jednak gdy tych fraz będą dziesiątki tysięcy da to bardzo duży wolumen ruchu. Co ważne frazy z długiego ogona są zawsze najlepiej konwertującymi frazami bo dzięki nim trafiamy do klienta który już jest w ostatniej fazie decyzji o zakupie konkretnego produktu i usługi.
Pozycjonowanie szerokie – jak
W pozycjonowaniu szerokim olbrzymią rolę odgrywa optymalizacja strony która obejmuje wszystkie aspekty SEO, UX po to aby klient który odwiedzi daną podstronę jak najszybciej skonwertował oraz optymalizację współczynników wydajnościowych. W zasadzie w pozycjonowaniu szerokim dotykamy większości elementów na stronie.
Oczywiście wysoka konwersja z tego typu fraz musi być też skorelowana z odpowiednią ceną bo nawet najlepsze pozycjonowanie które doprowadzi nas na pierwsze pozycje nie przyniesie efektu jeżeli witryny znajdujące się w wynikach wyszukiwania pod naszą stroną będą oferowały ten sam produkt w niższej cenie.
W przypadku pozycjonowania long tail duży nacisk kładzie się na schemtaty meta danych, linkowanie wewnętrzne, mocną optymalizację podstron, oraz oczywiście kontent. Tutaj konieczne jest też wyposrodkowanie potrzeb związanych z SEO oraz użytecznością strony co w yprzypadku dużaych stron e-commerce oznacza w wielu wypadkach niemałą gimnastykę jednak zdecydowanie wartą zachodu.
Pozycjonowanie long-tail dla kogo?
Pozycjonowanie long-tail jest odpowiednie dla sklepów internetowych, witryn z duża liczbą podstron (np: portale). Ciężko uzyskać efekt dużej skal iw przypadku strony typu one page lub strony wizytówki składającej się z 5 podstron.
Efekty pozycjonowania szerokiego
Po dobrze wdrożonej optymalizacji efekty pozycjonowania szerokiego mogą być bardzo spektakularne. Liczba słów kluczowych na które zacznie się pojawiać witryna w wyszukiwarce znacznie wzrośnie, współczynnik konwersji ruchu organicznego nawet jak był dość wysoki to jeszcze wzrośnie co oczywiście przełoży się na wyższą sprzedaż w naszym sklepie.
Efekty pozycjonowania na długi ogon pojawia się w optymalnych warunkach po 5-7 miesiącach od wdrożenia. Oczywiście jest to bardzo umowna granica gdyż bardzo wiele zależy od wieku domeny, jej mocy, liczby linków prowadzących do domeny itp.
Na świeżej domenie będzie na to potrzeba bardzo dużo czasu, natomiast na długo funkcjonującym sklepie w którym wcześniej były realizowane usługi SEO (oczywiście z dobrym skutkiem bez banów i filtrów) ten czas będzie krótszy.
Ile kosztuje pozycjonowanie szerokie
Podstawą jest określony ryczałt – w tym ryczałcie zawarte są koszty wykonania audytu SEO/UX, przygotowania wytycznych optymalizacyjnych dla programistów oraz weryfikacji ich wdrożenia. W przypadku dużych witryn opartych na skomplikowanych systemach CMS klasy enterprise takich jak hybris, sitecore z często zmieniającą się ofertą na stronie proces pozycjonowania szerokiego jest w zasadzie procesem ciągłym.
Oprócz ryczałtu rozliczenie następuje na bazie bonusu opartego o różne ustalone wskaźniki:
- Liczba wejść na stronę z fraz typu long tail
- Sprzedaż z fraz long tail
- Współczynnik konwersji
itp.
Wszystko oczywiście zależy od wcześniejszych ustaleń i określonego celu.
Czy warto?
Zdecydowanie tak – pozycjonowanie szerokie będą częścią składową dobrze wykonanego SEO to podstawa w przypadku sklepu, rozbudowanej witryny. Long-tail daje nam najlepiej konwertujące źródło wizyt. Dobrze wykonana optymalizacja strony wpłynie też na użyteczność witryny, szybkość ładowania (oszczędzi też infrastrukturę).
Pozycjonowanie lokalne
To głównie pozycjonowanie skupiające się na zapytaniach dla konkretnego miasta, regionu, czy w przypadku duzych miast nawet na dzielnicach.
Gdy nasz biznes nie jest sklepem internetowym i nie potrzebujemy klientów z całego kraju idelanym rozwiązaniem wydaje się pozycjonowanie lokalne. Przykładem takich bieznesów jest dentysta, pomoc drogowa (chociaż nie zawsze), hurtownia nie prowadząca sprzedaży interentowej itp.
Dla właściciela takiej firmy najważniejsze jest dotarcie do klientów z danego obszaru. W pozycjonowaniu lokalnym uwaga się skupia głównie na optymalizacji wizytówki w google, warto też dodawać wpisy do lokalnych katalogów firmy. Oczywiście optymalizacaj samej witryny jest konieczna tylko jest ona ukierunkowana na konkretne usługi które firma oferuje dla danego obszaru.
Najcześciej wybiera się miasto w którym swoją siedzibę ma firma + dodaje w procesie optymalizacji miasta znajdujące się w pobliżu.
W przypadku dużych miast jak Warszawa warto spróbować pozycjonowania na dzielnice bo jak wiadomo przy tak duzym mieście ludzie poszukują stacjonarnie usług w swojej okolicy a nie na drugim końcu miasta bo dojechanie w godzinach szczytu może pochonąć masę czasu i pieniędzy.
Więcej o pozycjonowaniu lokalnym
SERM – SEO PR
SERM (Search Engine Reputation Management) to zarządzanie reputacją marki/firmy w internecie. Jest to szereg działań których celem jest poprawa wizerunku firmy w internecie.
PR w wyszukiwarce
Często zachodzi potrzeba aby wyniki w wyszukiwarce związane z nazwą firmy nie zawierały treści nieporządanych jak nieprawdziwe opinie o przedsiębiorstwie czy negatywny PR tworzony przez konkurencję. Wiele firm chciałoby także aby na zapytania brandowe pokazywały się serwisy których firma jest właścicielem.
W tym przypadku z pomocą przychodzi usługa SERM która jest integralną częścią SEO. Jest to forma PR w wyszukiwarce internetowej – firma może pochwalić się swoimi sukcesami, nagrodami ale także pokazać swoje profile na portalach społecznościowych. Warto też zaprezentować bloga firmowego.
Pozycjonowanie najważniejsze informacje
Jakie są efekty pozycjonowania?
Zdecydowanie najlepiej konwertujący ruch, brak jakichkolwiek ograniczeń lokalizacyjnych. Dzięki SEO stosunkowo małym kosztem firma która porządnie wdroży wytyczne optymalizacyjne, przyłoży się do treści na swojej stronie może konkurować z dużo większymi podmiotami.
Ważne jest też to że efekty optymalizacji utrzymują się przez długi czas w przeciwieństwie do źródeł płatnych w których brak zapłaty za ruch automatycznie powoduje że przestanie się on generować. Wypadkowymi optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe są też lepsze (szybsze ) działanie serwisu, brak błędów programistycznych lepsze usability strony.
Ciężko znaleźć wady pozycjonowania – jedynie można dobrać niewłaściwą firmę która usługę wykona źle, stosując niedozwolone praktyki lub co niestety dość często się zdarza nie wykona jej w ogóle.
Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Podstawowe pytanie u wielu osób które chcą oczywiście osiągnąć sukces jak najszybciej. Wszystko zależy do witryny, od branży, jej konkurencyjności oraz możliwości optymalizacji całej strony.
Najczęściej po wdrożeniu wytycznych na efekt czeka się około 2-3 miesięcy, jednak jest to bardzo umowna granica.
Ile kosztuje pozycjonowanie
Rozpiętość cenowa za usługi SEO jest bardzo duża od 200 zł miesięcznie za podstawowe pozycjonowanie paru frazy po obsługę dużych sklepów gdzie miesięczny koszt może przekraczać dziesiątki tysięcy złotych.
Stawka jest oczywiście uzależniona od ilości pracy którą trzeba włożyć w optymalizację strony, ilości linków które trzeba pozyskać.
Sposoby rozliczeń:
- Ryczałt – najpopularniejsza forma rozliczeń, umówiona miesięczna stawka za pracę nad witryną
- Rozliczenie za efekt – wejścia – model w którym rozliczamy się za wejścia z wyszukiwarek ponad określony wcześniej poziom
- Rozliczenie za efekt – sprzedaż – model w którym rozliczamy się za wygenerowane sprzedaże w sklepie internetowym
- Model hybrydowy – czyli stały miesięczny ryczałt + premia uzależniona od efektów – osiągniecie top na frazy wizerunkowe, ruch, leady lub sprzedaż
Efekt działań SEO
Wielką zaletą prowadzenia działań SEO jest to że efekt pozycjonowania jest długotrwały. W wielu przypadkach utrzymuje się on po zaprzestaniu optymalizacji witryny. Oczywiście dzieje się tak do pewnego momentu. Każda strona od najmniejszej strony wizytówki po wielki e-commerce jest ciągle rozwijana dlatego wymaga ciągłej, stałej opieki nad serwisem. Codziennie pojawiają się też kolejne poprawki algorytmu wg. którego wyszukiwarka ustala pozycje stron dlatego w przypadku istotnych zmian należy wprowadzić poprawki które dostosują niejako stronę pod nowe wymagania
Dlaczego warto wybrać nas?
Dlatego że pracowaliśmy dla największych biznesów internetowych w bardzo konkurencyjnych branżach takich jak motoryzacja, turystyka czy porównywarki cen. Nie patrzymy tylko na optymalizację strony pod wyszukiwarki ale staramy się spojrzeć na wszystkie inne działania. Wysyłamy tylko realne do wdrożenia wytyczne, których wdrożenie nie będzie kosztowało krocie a przyniesie mizerny efekt. Wiemy jak funkcjonuje duży e-commerce od środka co jest naszym olbrzymim atutem.
Na jakich platformach działamy
Oprócz wysyłania wytycznych do wdrożenia niejednokrotnie sami wprowadzaliśmy poprawki na serwisach i mieliśmy już do czynienia z największymi systemami klasy enterprise jak hybris czy sitecore po obsługę sklepów opartych na magento, presta shop, wordpress czy całkowicie autorskie rozwiązania. Dzięki temu że mamy solidny background programistyczny każde wdrożenie jest dla nas dużo łatwiejsze niż firm które wiedzy na temat programowania nie posiadają.