SERM – SEO PR
SERM (Search Engine Reputation Management) to zarządzanie reputacją marki/firmy w internecie. Jest to szereg działań których celem jest poprawa wizerunku firmy w internecie.

PR w wyszukiwarce
Często zachodzi potrzeba aby wyniki w wyszukiwarce związane z nazwą firmy nie zawierały treści nieporządanych jak nieprawdziwe opinie o przedsiębiorstwie czy negatywny PR tworzony przez konkurencję. Wiele firm chciałoby także aby na zapytania brandowe pokazywały się serwisy których firma jest właścicielem.
W tym przypadku z pomocą przychodzi usługa SERM która jest integralną częścią SEO. Jest to forma PR w wyszukiwarce internetowej – firma może pochwalić się swoimi sukcesami, nagrodami ale także pokazać swoje profile na portalach społecznościowych. Warto też zaprezentować bloga firmowego.
Reputacja firmy w internecie (SERM)
Ogólnie dbanie o repotacje firmy w internecie to nie jest łatwa sprawa wiele firm które zajmują się pozycjonowaniem nie świadczy takiej usługi dla klientów. A jednak budowanie pozytywnego wizerunku w internecie to bardzo instotna część marketingu.
Potrzebujesz więcej sprzedaży?

Jeżeli nasza firma ma dobre opinie, potrafimy się pochwalić swoimi sukcesami to na wielu płaszczyznach przekłada się to na realny zysk:
- Klient zawsze wybierze firmę lepiej ocenianią jeżeli warunku oferty są podobne
- Często widoczne komentarze są napisane złośliwie lub przez konkurencje a ma wpływ na decyzję zakupową.
- Jeżeli firma dba o swoja reputacje buduje brand, markę jej postrzeganie.
Z tych włąsnie powodów SERM jest niezwykle istotny przy budowaniu marki w internecie i w procesie samego pozycjonowania. Pokazujemy klientowi że jesteśmy wartościowi, że klienci są zadowoleni. Dbamy o to żeby komentrze krzywdzące, nieprawdziwe nie wpływały negatywnie na decyzję dotyczącą wyboru akurat naszej firmy.
SERM to jest dość szeroki obszar bo dotyka absolutnie wszystkich elementów marketingu. Od conentu, poprzez link building, przez PR. Do tego jest też potrzebny odpowieni monitoring aby wychwycić wzmianki pojawiajacie się w internecie i odpowiednio je promować i reagować na nie.

Dla wielu klientów moze to być usługa drugiego wyboru ponieważ bezpośrednio nie przekłada się na zysk tu i teraz. Jednak każda lepiej przemyślana strategia, długofalowa musi uwzględniać w sobie SERM gdyż po jakimś czasie te działania wizerunkowe przyniosą najlepsze konwersje, najlepsze współprace.
Większe firmy, duże e-commerce wiedzą jak ważną częscią całego procesu budowania świadomości marki jest budowanie reputacji w internecie. Bez dobrej marki, dobrze zbudowanej reputacji nie ma mowy o odnieśeniu sukcesu na tak trudnym terenie jakim jest e-biznes.
SERM przykłady
Takie proste przykłady jak działa PR i budowanie marki w internecie.
Na frazę powiedzmy pozycjonowanie są 3 strony – w wyszukiwarce wiemy o nich tyle że znamy nazwę strony lub nie i wiemy jak wygląda opis tej strony w wyszukiwarce ii tyle
- Strona agencji SEO X – bardzo dobrze zbudowany brand – mało case studies
- Strona agencji SEO Y – słabo zbudowany brand, dużo case studies
- Strona agencji SEO Z – strona gościa który zbudował te agencje ale się tym nie chwali a ma realizacje że głowa mała.
I teraz klient widzi w wyszukwiarce mniej więcej tyle
- Turbo znany brand – 5 gwiazdek średnia na 100 opinie
- Nieznany brand – 3.5 gwiazdki, średnia na 50 opinii
- Ja 🙂 – 5 gwiazdek, 2 opinie.
Tutaj wiadomo że każdy wybierze wynik 1 bo po prostu jest lepiej znany mamy masę opini którę daja po 5 gwiazdek. Oczywiście nie jest to żadna gwarancja że zrobią to najlepiej bo tylko 1 internauta na 10 wybierze stronę na podstawie konkretnych jakościowo cas studies a nie na ilosci opinii czy ilosci case stuides które są marne i jest ich dużo.
Także SERM to takie budowanie dobrego pierwszego wrażenia i podbijanie sobie CTR w wyszukiwarce bo to będzie miało właśnie wpływ na naszą klikalność