Facebook Blinked Twitter Blinked LinkedIn Blinked

SEO

Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek

Search Engine Optimization – SEO

SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pod tym pojęciem kryje się ogół działań które mają sprawić by strona internetowa była jak najlepiej postrzegana przez silniki najpopularniejszych wyszukiwarek takich jak google, bing czy yandex.

Kod źródłowy strony www
Kod źródłowy strony internetowe

Często SEO jest postrzegane jako nasycenie strony słowami kluczowymi, poprawa meta danych czy nagłówków. Jednak jest to dużo szersze zagadnienie które dotyka też usability strony, szybkości ładowania, usunięcia błędów programistycznych czy logicznych. Idealną stroną dla wyszukiwarki będzie strona która jest przyjazna dla użytkowników, nie odsyła do niedziałających podstron, nie zawiera błędów umożliwiających poprawną nawigację w serwisie.

SEO to praca ciągła która zdecydowanie nie powinna kończyć się na jednym audycie – powinna to być codzienna praca nad stroną, analizowaniem, optymalizowaniem jej treści oraz link buildingiem.

Jak powinien wyglądać proces optymalizacji:

  • Zdobycie informacji o biznesie, konkurencji, strukturze sprzedaży
  • Analiza konkurencji online
  • Sprawdzenie ścieżki zakupowej
  • Poprawienie błędów HTML
  • Poprawienie błędów logicznych
  • Optymalizacja strony pod wyszukiwarki
  • Monitoring zmian na stronie
  • Monitoring zmian w wyszukiwarce

Optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe

SEO - pozycjonowanie stronOptymalizacja strony

Często jako SEO rozumie się pozycjonowanie na konkretne frazy i nie jest to do końca poprawne rozumowanie. Pozycjonowanie na frazy to w praktyce wielu agencji SEO wysycanie słowami kluczowymi strony i brak patrzenia na szerszy kontekst optymalizacji całej witryny.

SEO w naszym rozumieniu to takie przygotowanie strony pod względem technicznym i użyteczności aby samoistnie generował się ruch z tzw długiego ogona, aby użytkownicy mieli jak najszybciej najlepiej dostarczane treści i by były one dostępne niezależnie od platformy z której korzystają. SEO to także poza typową optymalizacją strony pod wyszukiwarki także optymalizacja infrastruktury której celem będzie przyspieszenie ładowania strony niezwykle istotne zarówno z punktu widzenia użytkowników ale także robotów wyszukiwarek które codziennie przeszukują strony.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna strony internetowej to proces dość skomplikowany bo i elementów do sprawdzenia jest wiele. Ja na swojej checkliscie takiej podstawowej mam ich około 50 a i tak ciągle uważam że o czymś zapomniałem

W tym etapie to przede wszystkim sprawdza się aspekty typowo programistyczne. W uproszczeniu wciskamy CTRL-U w przeglądarce i sprawdzamy jak wygląda kod źródłowy witryny, czy wszystko jest zrobione optymalnie, czy nie ma błędów. Sprawdzamy popranośc nagłówków, meta danych,jak strona renderuje się w przeglądarce, czy google ma do niej nieskrępowany dostęp. Oczywiście tych elementów istotnych jest wiele bo bardzo ważne jest linkowanie wewnetrzne pomiędzy podstronami, sam sposób konstrukcji informacji na witrynie.

W większych serwisach ta optymalizacja już nie opiera się na przejrzeniu podstawowych kilkudziesięciu elementów które mają wpływ na SEO a zaczyna sie całą analizę od przejrzenia przede wszystkim systemów takich jak Google Analytics, Google Search Console i co chyba najważniejsze logów serwera przy pomocy narzędzi takich jak Kibana czy Webalizer.

Prędkość ładowania witryny

To jest czynnik który ze względu na Core Web Vitals (wskaźniki opracowane przez Google do szacowania jakości strony) stał się dość istotnym elementem w całym procesie. O ile walka o parę kolejnych punktów w teście Google PageSpeed Insights nie powinna stać się celem pozycjonowania to warto temu testowi poświęcić trochę uwagi ze względu na to że przy wdrożeniu uda się poprawić błędy infrastruktury, użyteczności czy też odpowiedniego wyświetlania na wielu urządzeniach

Responsywność, bezpieczeństwo, mobilność w SEO

Kiedyś w starych czasach nikt się tym nie przejmował natomiast wraz z nadajściem roku mobile, upowszechnieniem certyfikatów w tym tych darmowych jak lets encrypt te elementy stały się czymś istotnym w pracy nad pozycjonowaniem strony.

Bo mimo że żyjemy w czasach smartfonów to nadal istnieją strony który mają problem z wyświetlaniem na urządzeniach przenośnych. W pracy nad optymalizacją witryny jest to o tyle ważne że google indeksuje serwis przedstawiając się jako smartfon.

Robot indeksujący na smartfony - google search console

Podobnie jest z certyfikatem SSL – zdarzają się strony które obecnie nie mają tego certyfikatu a jest to istotne ze wzgledu na pozycjonowanie witryny, budowanie do niej zaufania wśród klientów i pewnie w oczach google.

Crawlowanie serwisu

Procesem od którego po stronie pozycjonera zaczyna się cała zabawa to tzw. crawlowanie serwisu. Służą do tego specjalne programy od bardzo drogich jak oncrawl, deepcrawl czy bardziej dostępnych ale świetnych jak p: Screaming Frog. Programy te zachowują się podobnie jak roboty indeksujące wysuzkiwarek i chodzą po linkach na stronie po koleji sprawdzając wszystkie witryny pod kaßem zadanych parametrów, sprawdzania błędów.

Oczywiście taki crawl bez dogłębnej analizy przeprowadzonej przez doświadczonego pozycjonera nic nie przyniesie. Po takiej analizie można przygotować audyt SEO i wytyczne optymalizacyjne dla strony.

W Blinked korzystamy z własnego crawlera dośc podobnego do OnCrawl, DeepCrawl (działającego na klastrze komputerowym). Więcej o naszym crawlerze i panelu tutaj.

Link building – sposob pozyskiwania linków

Linki prowadzące do strony

Kolejnym elementem który jest istotny w procesie pozycjonowania to link building. Niestety nawet najlepiej zoptymalizowana witryna bez żadnych linków prowadzących do niej nie odniesie spektakularnego sukcesu szczególnie jeżeli chodzi o branże uważane za trudne jeżeli chodzi pozycjonowanie – takie w których jest duża konkurencja z dużymi budżetami marketingowymi.

Link building to złożone zjawisko ważne jest to aby zachować pozorną „naturalność linków” (np: nie sam dofollow z anchorem z jedną frazą) oraz prawidłowy rozkład w czasie. Wiele firm naciska aby po rozpoczęciu pozycjonowania jak najszybciej pozyskiwać linki co może w skrajnych efektach dać efekt odwrotny od zamierzonego. Nie raz zdarzały się też przypadki że cały Link Building został zrealizowany w pierwszych miesiącach trwania współpracy w później pojawiały się już tylko spadki linków.

Pozyskiwanie linków

Teraz większośc agencji opiera swoje działania o kupowanie artykułów sponsorowanych. Jest to fajna opcja kiedyś w dawnych czasach podobnie było z SWLami ale jak każde rozwiazanie opieranie sie tlko na artykułach sponsorowanych kupowanych w miejscówkach gdzie 90% agencji w kraju też kupuje linki nie jest na dłuższą metę idealnym rozwiązaniem. Podstawą w Link Buildingu jest zróżnicowanie i nie popadanie w schematy.

Podchodzimy do zagadnienia link building troche inaczej.

Otóż korzystamy z artykułów sponsorowanych bardziej w celu zróźnicowania profilu linków natomiast na codzień używamy do pozycjonowania prywatnego zaplecza na którym nie sprzedajemy linków (bo i po co za 200 zł za linki narażać większe pieniądze od klienta i bezpieczeństwo jego pozycjonowania). Zaplecze w tym przypadku to trochę złe określenie bo to raczej system reklamowy składający się z witryn które zarabiają i generują ruch z prawdziwych ludzi nie z botów.

Linkuejmy z tych stron w bardzo zróżnicowany sposób – linkami graficznymi, z atrybutami nofollow, sponsored tak aby raczej wyjść z założenia (oczywiście idealistycznie) że ma to przynieść ruch z refferali niż wspomóc organic.

Ktoś zapyta a co z linkami po zakończeniu współpracy. Patent mamy prosty jeżeli do zaplecza wciskamy treści z linkami dofollow to oczywiście zostawiamy je dożywotnio nawat jak kończym współpracę bo jeżeli artykuł jest dobry to pracuje on nam na korzyść serwisu/zaplecza. Natomiast wszystkie linki graficzne czy typowo reklamowe są usuwane co nie będzie miało negatywnego skutku dla klienta. W praktyce większości linków i tak nie sciagamy bo zerwanie współpracy zdarza się raz na ileś lat i raczje rozstajemy się w przyjacielskiej atmosferze więc czemu tak po ludzku sobie nie pomagać.

Oprócz tego w każdym przypadku (a trzeba to rozpatrywać dla każdego klienta indywidualnie) ustalmy strategię LB od nowa.

Bo może się okazać że słabo oceniany marketing szeptany czy wpisy w katalogach które nic nie dają akurat w przypadku tego konkretnego klienta mogą fajnie wpłynąć na profil linków, zróźnicować go.

Content is king

Kiedyś content nie był super potrzebny. Wystarczyło zrobić podstrony w większej ilosci, zadbać o linkowanie wewnętrzne, przypamować dużą ilością linków, optymalizacaj techniczna i voila.

Czasy się zmieniły, metody pozycjonowania uległy zmianie i zmieniły sie na lepsze.

W tym momencie jakość treści jest jednym z kluczowych czynników w SEO. Oczywiście są wyjatki od tego bo nadal są serwisy które są budowane są o content pochodzący z product feedów jak wszelkie porównywarki, marketplace gdzie content rozmiany jako artykuły nie jest największą siła.

Natomiast w przypadku większości stron bez dobrych artykułów się nie obędzie.

Treści na stronie

Teraz jak w skrócie powinny wyglądać treści na stronie.

Przede wszystkim nie powinno się skupiać tylko na tym żeby fraza opisująca dana podstronę powinna występować tyli i tyle razy, tekst musi mieć 2000 znaków i nie więcej. Nie. Teksty piszemy dla ludzi i przy okazji dla robotów. Powinny one być naturalne, bez sztucznego wsadzania na siłe fraz, bez ograniczeń znakowych. Często by wyczerpać temat wystarczy 600 znaków i rozciąganie go na siłę do 3000 znaków może być bez sensu. Działa to też w drugą stronę jeżeli ktoś nam powie że idealny tekst powinien mieć 2000 znaków a my mamy w artykule opisać tak olbrzymi temat jak np: pozycjonowanie to nie ma opcji żebyśmy zrobili to poprawnie i wyczerpali temat i jeszcze zrobili to ciekawie dla użytkownika

Jak powinien wyglądać content na www

Takie moje podstawy dotyczące treści na stronie:

  • Piszemy konkretnie i na temat – nie rozciągamy na siłę by zwiększyć liczbę znaków – tutaj nie liczy się objętość a jakość
  • Treści powinny być naturalne pisane dla ludzi, żeby były ciekawe i coś wnosiła do życia czytelnika
  • Teksty powinien być sformatowany zgodnie ze sztuką: używamy odpowiednich nagłówków, akapitów itp
  • Ważne jest to aby w artykułach pojawiały się też wypunktowania, listy, zdjęcia z poprawnymi podpisami.
  • Unikalmy duplikatów!
  • Warto prowadzić sekcję blogową aby pozyskiwać ruch z fraz pobocznych dla naszej oferty
  • Analiza i od tego trzeba zaczynać żeby nie pisać tekstów które zrobią ruch z dużym bounce rate albo odbiorą nam ruch na jakiś listing przy niższym od niego współczynniku konwersji

Oczywiście jest to tylko jakiś zarys tego co powinien zawierać dobry content. Poświęcimy temu zagadnieniu osobny artykuł

SEO w praktyce

Można wyróżnić wiele typów pozycjonowania ze względu na to jaki efekt ma zostać osiągnięty jednak tylko wszystkie działania wykonane razem dają pełną usługę SEO:

  • Pozycjonowanie na frazy – najpopularniejsza w polsce forma pozycjonowania. Dobierana jest lista kilku, kilkunastu fraz na które serwis jest pozycjonowany. Często rozliczenie następuje tylko w modelu efektywnościowym. Nie jest to najlepsza forma pozycjonowania jednak zdecydowanie najpopularniejsza w naszym kraju
  • Pozycjonowanie long-tail – pozycjonowanie na długi ogon. Tutaj celem nie jest wypozycjonowanie kilku wyszczególnionym w umowie fraz a taka optymalizacja strony aby ruch był generowany z bardzo szczegółowych 3-5 wyrazowych fraz które sumarycznie dadzą bardzo dużo wejść na stronę.
  • SERM – PR w wyszukiwarce internetowej. Głównym celem PR w wyszukiwarce internetowej jest jak najlepsza prezentacja stron, profili w social media, artykułów o firmie na zapytania „brandowe”
  • Pozycjonowanie lokalne – pozycjonowanie na frazy związane z danym miastem w którym prowadzona jest działalność, Opiera się głównie na mapach w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie strony krok po kroku

Pozycjonowanie to bardzo złożony proces i dla każdej witryny strategia pozycjonowania powinna być ustalana indywidualnie. Bo u jednego strona jest napisana w FLASHu i trzeba ją po prostu zrobić od nowa a u innego to walka o 1-2 pozycję z gigantami ecommerce na milony fraz.

Audyt SEO

Od tego zaczyna się każdą współpracę. Musimy wiedzieć z czym mamy do czynienia, jakie prace trzeba wykonać, jakie błędy poprawić.

Co zawiera audyt SEO

Każdy audyt skupia się na sprawdzeniu co trzeba poprawić, jak zmienić strategię aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych

W audycie sprawdza się takie aspekty jak:

  • Optymalizacja techniczna (to oczywiście bardzo ogólnikowa lista)
    • Poprawność meta danych
    • Poprawność nagłówków
    • Linkowanie wewnętrzne
    • Poprawność kodu HTML
    • Indeksowalność podstron
    • Pradkośc ładowania witryny
    • Responsywność witryny
    • Sposób konstrukcji informacji na stronie
  • Link budiling
    • Ile linków prowadzi do strony
    • Jakie są o linki ich atrybuty
    • Z jakich miejsc pochodzą linki prowadzące do strony
    • Do jakich podstron w serwisie prowadzą linki z innych serwisów
  • Treści
    • Jakie treści istniają na stronie
    • Czy treści są napisane w sposób wyczerpuący temat
    • Czy potrzeba jest optymalizacja treści, jeżeli tak to jaka
    • Rozbudowa treści – sugestia dotycząca przyszłych działań
    • Czy na stronie istnieją duplikaty treści
Narzędzia do audytu SEO

Do wykonania audytu potrzebne będa narzędzia (to taka lista marzeń)

  • Dostęp do Google Search Console
  • Dostęp do Google Analiytics
  • Dostęp do logów serwera
  • Crawler
  • Narzędzia dla devleoperów z Google Chrome (tak tak to wspaniałe narzędzie)
  • Narzędzia zewnętzne jak Ahrefs, senuto, semstrom

Oczywiście znowu *. W wielu przypadkach te narzędzia nie będą potrzbne bo widać od razu gdzie jest błąd i jak ma się doświadczenie to od razu to wiadomo i już na starcie bez części narzędzi można postawić tezę. Tak samo przy małych stronach analiza logów serwera przy 10 podstronach raczej nie jest jakimś kluczowym działaniem

Optymalizacja witryny

Oczywiście sam audyt odpowiada na pytania co jest dobrze a co wymaga poprawy i zawiera wytyczne do poprawy elementów. Jednak pozycjonowanie to proces ciagły więc na audycie praca przy optymalizacji witryny nie powinna się kończyć.

Przede wszystkim wytyczne trzeba wdrozyć wspólnie z programitami którzy ja stworzyli / odpowiadają za jej rozwój. Część wytycznych będzie stosunkowo łatwa do wdrożenia, część będzie wymagała kompromisów i dla wielu elementów stworzenia alternatywy.

Praca optymalizacyjna przy większych serwisach to proces ciagły. Jest to też spowodowany tym że konkurencja nie śpi też optymalizuje witryny, algorytm google też się zmienia więc cały czas trzeba sie dostosowywać i w idealnej sytuacji być o krok przed wszystkimi

Link building

Na początku współpracy okresla sie jak dotychczas wyglądał proces pozyskiwania linków i określić jaka jest wizja na przyszłość.

Link building jest procesem który dzieje się w całym okresie trwania umowy i musi być prowadzony w dość rozsądny sposób. Przykładanie w pierwszym miesiącu współpracy masy linków może się skończyć katastrofą także warto to odpowiednio rozłożyć w czasie, pochylić się nad możliwościami link baitingu niż tak jak w wilu wypadkach dodawać dużo linków wg. szablonu żeby ilość z umowy się zgadzała

Treści

Na samym poczatku współpracy warto opracować content plan. Okreslić jakie treści będą publikowane, jakie optymalizowane, gdzie mamy content GAP, spojrzeć na konkurencję, być może część contnetu przeredagować.

Realizację planu na treści trzeba monitorować i ewentualnie modyfikować stosownie do zmieniających się warunków. W trakcie jak powstaja tresci oczywiście należy sprawdzic poprawność ich struktury (nagłówki itp).

Pozycjonowanie long tail

To w zasadzie podstawa pozycjonowania ale w naszym kraju przez lata utrwalił się podział: pozycjonowanie na frazy | pozycjonowanie long tail. W pozycjonowaniu na długi ogon (ang. long tail) chodzi głównie o to co jest najważniejszym celem seo czyli tak zoptymalizować witrynę aby ruch na niej powstawał z jak największej liczby fraz które składają się z paru słów. Idzie za tym prosta logika: z trudnych słów krótkich które wybierzemy np: pozycjonowanie czy SEO uzyskamy bardzo duzym kosztem spory ruch jednak z niską konwersyjnością. Wzbudzenie ruchu long-tail (czyli w zasadzie dobrze zaplanowana i wdrożona optymalizzacja) sposowduje że na wysokie pozycje wskoczą też fraz będące różnymi kombinacjami jak np: pozycjonowanie portalu turystycznego agencja poznań lub modne sukienki od firmy X dla ludzi o rozmiarze X.

I tutaj dochodzimy do sedna. Takich kombinacji dłuższych fraz po procesie pojawi się całe mnóstwo i chodż każda z nich wygeneruje po 1-2 wejscia w miesiącu to sumarycznie wygenerują większy i co najważniejsze bardziej konwersyjny ruch niż jedna krótka jednowyrazowa fraza.

Każdy kto prowadzi sklep internetowy i obserwuje analitykę wie że frazy trudne jak „zabawki”, „odzież” czy „last minute” generują sporo ruchu jednak bardzo dużym kosztem i przy niskiej konwersyjności. Fraza „zabawki playmobil ” czy „odzież damska” będzie już łatwiejsza i z wyższą konwersyjnością. A frazy „zestaw zamek ze smokami lego” czy „last minute grecja z warszawy” będą jeszcze lepiej sprzedawały. Wynika to z prostego faktu w którym momencie zakupu klien się znajuduje. W przypadku fraz ogólnych to jest dopiero wstępne zainteresowanie a w przypadku gdy ktoś wpisuje nazwę produktu to znaczy że już wie czego chce, wykonał analizę i w zasadzie już tylko wybiera pomiedzy sklepami gdzie kupić.

Long tail nie jest dla każdego. Wiadomo że długi ogon raczej nie wzbudzi się pomimo najlepszej optymalizacji na stronie wizytówce. Natomiast na stronie sklepu po odpowiedniej optymalizacji filtów, kombinacji filtrów, przecięć między tymi filtrami można uzyskać wspaniałe wyniki. Jest to jednak trudna sztuka bo czasami chęć zbyt dobrego zrobienia filtrów może przynieśc odwrotny skutek od zamierzonego.

Informacje o pozyjonowaniu long tail na dedykowanej stronie >>

Pozycjonowanie lokalne

To głównie pozycjonowanie skupiające się na zapytaniach dla konkretnego miasta, regionu, czy w przypadku duzych miast nawet na dzielnicach.

Gdy nasz biznes nie jest sklepem internetowym i nie potrzebujemy klientów z całego kraju idelanym rozwiązaniem wydaje się pozycjonowanie lokalne. Przykładem takich bieznesów jest dentysta, pomoc drogowa (chociaż nie zawsze), hurtownia nie prowadząca sprzedaży interentowej itp.

Dla właściciela takiej firmy najważniejsze jest dotarcie do klientów z danego obszaru. W pozycjonowaniu lokalnym uwaga się skupia głównie na optymalizacji wizytówki w google, warto też dodawać wpisy do lokalnych katalogów firmy. Oczywiście optymalizacaj samej witryny jest konieczna tylko jest ona ukierunkowana na konkretne usługi które firma oferuje dla danego obszaru.

Najcześciej wybiera się miasto w którym swoją siedzibę ma firma + dodaje w procesie optymalizacji miasta znajdujące się w pobliżu.

W przypadku dużych miast jak Warszawa warto spróbować pozycjonowania na dzielnice bo jak wiadomo przy tak duzym mieście ludzie poszukują stacjonarnie usług w swojej okolicy a nie na drugim końcu miasta bo dojechanie w godzinach szczytu może pochonąć masę czasu i pieniędzy.

Więcej o pozycjonowaniu lokalnym

Pozycjonowanie kiedyś i dzisiaj

Pozycjonowanie najważniejsze informacje

Jakie są efekty pozycjonowania?

Zdecydowanie najlepiej konwertujący ruch, brak jakichkolwiek ograniczeń lokalizacyjnych. Dzięki SEO stosunkowo małym kosztem firma która porządnie wdroży wytyczne optymalizacyjne, przyłoży się do treści na swojej stronie może konkurować z dużo większymi podmiotami.

Ważne jest też to że efekty optymalizacji utrzymują się przez długi czas w przeciwieństwie do źródeł płatnych w których brak zapłaty za ruch automatycznie powoduje że przestanie się on generować. Wypadkowymi optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe są też lepsze (szybsze ) działanie serwisu, brak błędów programistycznych lepsze usability strony.

Ciężko znaleźć wady pozycjonowania – jedynie można dobrać niewłaściwą firmę która usługę wykona źle, stosując niedozwolone praktyki lub co niestety dość często się zdarza nie wykona jej w ogóle.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Podstawowe pytanie u wielu osób które chcą oczywiście osiągnąć sukces jak najszybciej. Wszystko zależy do witryny, od branży, jej konkurencyjności oraz możliwości optymalizacji całej strony.

Najczęściej po wdrożeniu wytycznych na efekt czeka się około 2-3 miesięcy, jednak jest to bardzo umowna granica.

Ile kosztuje pozycjonowanie

Rozpiętość cenowa za usługi SEO jest bardzo duża od 200 zł miesięcznie za podstawowe pozycjonowanie paru frazy po obsługę dużych sklepów gdzie miesięczny koszt może przekraczać dziesiątki tysięcy złotych.

Stawka jest oczywiście uzależniona od ilości pracy którą trzeba włożyć w optymalizację strony, ilości linków które trzeba pozyskać.

Sposoby rozliczeń:

  • Ryczałt – najpopularniejsza forma rozliczeń, umówiona miesięczna stawka za pracę nad witryną
  • Rozliczenie za efekt – wejścia – model w którym rozliczamy się za wejścia z wyszukiwarek ponad określony wcześniej poziom
  • Rozliczenie za efekt – sprzedaż – model w którym rozliczamy się za wygenerowane sprzedaże w sklepie internetowym
  • Model hybrydowy – czyli stały miesięczny ryczałt + premia uzależniona od efektów – osiągniecie top na frazy wizerunkowe, ruch, leady lub sprzedaż

Efekt działań SEO

Wielką zaletą prowadzenia działań SEO jest to że efekt pozycjonowania jest długotrwały. W wielu przypadkach utrzymuje się on po zaprzestaniu optymalizacji witryny. Oczywiście dzieje się tak do pewnego momentu. Każda strona od najmniejszej strony wizytówki po wielki e-commerce jest ciągle rozwijana dlatego wymaga ciągłej, stałej opieki nad serwisem. Codziennie pojawiają się też kolejne poprawki algorytmu wg. którego wyszukiwarka ustala pozycje stron dlatego w przypadku istotnych zmian należy wprowadzić poprawki które dostosują niejako stronę pod nowe wymagania

Dlaczego warto wybrać nas?

Dlatego że pracowaliśmy dla największych biznesów internetowych w bardzo konkurencyjnych branżach takich jak motoryzacja, turystyka czy porównywarki cen. Nie patrzymy tylko na optymalizację strony pod wyszukiwarki ale staramy się spojrzeć na wszystkie inne działania. Wysyłamy tylko realne do wdrożenia wytyczne, których wdrożenie nie będzie kosztowało krocie a przyniesie mizerny efekt. Wiemy jak funkcjonuje duży e-commerce od środka co jest naszym olbrzymim atutem.

Na jakich platformach działamy

Oprócz wysyłania wytycznych do wdrożenia niejednokrotnie sami wprowadzaliśmy poprawki na serwisach i mieliśmy już do czynienia z największymi systemami klasy enterprise jak hybris czy sitecore po obsługę sklepów opartych na magento, presta shop, wordpress czy całkowicie autorskie rozwiązania. Dzięki temu że mamy solidny background programistyczny każde wdrożenie jest dla nas dużo łatwiejsze niż firm które wiedzy na temat programowania nie posiadają.

SEO / Pozycjonowanie – artykuły

  • Liczba fraz w wycenie SEO
    Liczba fraz w wycenie SEO – taki temat ostatnio pojawił się u mnie na tapecie po zapytaniu od jednego z potencjalnych klientów. Pytanie było dość ciekawe: a ile słów kluczowych jest w ofercie?
  • SEO crawler, crawler stron – moja własna alternatywa dla Screaming Frog i SEO PowerSuite
    SEO Crawler początek Podstawą każdego porządnego audytu strony jest poznanie struktury danego serwisu. Na tej samej zasadzie jak crawlery w narzędziach pozycjonerskich działają tez wyszukiwarki internetowe które crawluja nasz serwis, […]
  • HTTPS / SSL czy wpływa na pozycjonowanie
    Zalety stosowania protokołu SSL Używanie protokołu SSL zapewnia większą prywatność i bezpieczeństwo niż nieszyfrowane połączenie sieciowe. Ogranicza ryzyko przechwycenia informacji i wykorzystania ich do niewłaściwych celów przez osoby trzecie. Dodatkowo […]
  • Lista serwerów do pingowania stron – WordPress 2018
    Dzisiaj krótki wpis przy okazji porządków na serwerach. Opcja często zapominana przez administatorów WordPress a jednak dość istotna bo przyspieszająca indeksowanie wpisów. Dzięki wrzuceniu tej listy do bloga wordpress sewisy […]
  • Page Speed Insights czy da się wycisnąć wynik 100/100 punktów?
    W związku z aktualizacjami algorytmów google i ogólnym trendem przyspieszania ładowania stron (trend jak najbardziej słuszny) postanowiłem sprawdzić czy uda się osiągnąć maksa w teście google Page Speed czyli 100 […]
  • Jak długo trzeba czekać na efekt pozycjonowania?
    Kolejny czadowy temat po rozliczeniach pozycjonowania to odwieczne pytanie: jak długo trzeba czekać na efekt pozycjonowania? Oczywiście odpowiedź nie jest ani prosta a tym bardziej nigdy nie jest satysfakcjonująca dla […]
  • Sposoby rozliczeń pozycjonowania
    Sposoby rozliczenia się za usługę pozycjonowania to temat rzeka. Rodzaj rozliczenia w dużej mierze zależy od wielkości strony, spodziewanych efektów, czy mamy do czynienia ze sklepem internetowym czy prostą stroną […]
  • Startujemy z nową stroną blinked !
    Start blinked.pl Dzisiaj po ciężkich bojach wreszcie ruszyła nasza strona internetowa – zgodnie z przysłowiem: szewc w dziurawych butach chodzi. Zajmowaliśmy się performance marketingiem jeszcze w czasach gdy nie było […]
  • Expires – cachowanie elementów HTML w przeglądarce
    Bardzo często zachodzi potrzeba ustawienia data wygasania elementów – szczególnie przy optymalizacji prędkości strony. Dzięki paru prostym trikom możemy wskazać przeglądarce użytkownika jak długo ma przechowywać elementy naszej strony. Jest […]
  • GetResponse obniża ceny marketing automation
    Marketing Automation GetResponse w nowej, niższej cenie W fazie testów modułu Marketing Automation klienci GetResponse stworzyli blisko 11 tysięcy cykli automation, wysyłając 4 miliony wiadomości. Po udostępnieniu modułu również dla […]
Kontakt

Zainteresowany? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami a my przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb
Kontakt

Nasze realizacje